SPRING STAPLES

Spring is finally here and it’s time to make some changes in our wardrobe: put aside some stuff and add other.

Every season has its leading pieces which are always current, regardless trends. In my opinion, the essential pieces for spring are:shirt: it’s a basic piece which can be the base to build up more or less structured outfits. Here, I’m wearing the most classic version: the white cotton one. I have shirts in neutrals and pastels tones, they are my favorite colors. As regards to fabrics, I like cotton, but also linen, silk, and chiffon.

  • chino trousers: the classic cotton trouser with pence at the waist. The ultimate color is beige but there are many different colors available. They’re perfect to wear every day because of their easiness and they will save you in those days when the temperature is becoming too high for our fellow jeans.
  • trench: the most representative spring item is hands down the trench. The raincoat of inspector Gadget or Colombo, so to speak. In the stores you can find it in different colors, styles an fabrics. Lengthwise I prefer it pretty long, at least knee length. It’s a versatile piece perfect for different occasions, from day to evening.
  • loafers: I wear loafers throughout all the year but I find them particularly suitable for the transition to warmer temperatures. They’re what you need in those days when you’ll have to walk a lot.

La primavera è finalmente arrivata ed è ora di iniziare a fare qualche cambiamento nell’armadio: di mettere via alcune  cose ed aggiungerne altre.

Ogni stagione ha i suoi capi portanti, ovvero quei capi che rimangono sempre di tendenza nonostante il passare del tempo. Per quanto mi riguarda i capi indispensabili per la stagione primaverile sono:

  • camicia: è un capo basic da cui si può partire per costruire outfit più o meno complessi. In questo caso la indosso nella sua versione più classica: bianca in cotone. Nel mio guardaroba ne ho di moltissimi colori diversi, specie nelle tonalità neutre e pastello, che sono quelle che preferisco. Per quanto riguarda i materiali amo il cotone, ma anche il lino, la seta e lo chiffon.
  • pantalone chino: il classico pantalone in cotone con pence in vita. Il colore per eccellenza è il beige, ma in commercio ce ne sono di svariati colori. Sono perfetti da indossare ogni giorno per la loro estrema comodità e, sono la nostra salvezza in quei giorni in cui le temperature iniziano ad essere piuttosto alte e i nostri fedeli jeans iniziano ad essere troppo pesanti.
  • trench: se c’è un capo che fa primavera è indubbiamente il trench. L’impermeabile del dottor Gadget o dell’ispettore Colombo, per intenderci. Nei negozzi ce ne sono di tantissimi colori, materiali e modelli diversi. Per quanto riguarda la lunghezza, lo preferisco lungo almeno fino al ginocchio. E’ un capo molto versatile che si presta ad essere indossato in diverse occasioni occasione, dal giorno alla sera. Ottimo per le fresche e volubili temperature di questa stagione
  • mocassini: sinceramente li indosso tutto l’anno ma, li trovo particolarmente adatti alla primavera, in quanto, sono perfetti per la transizione dal freddo a temperature più miti. Sono comodi e perfetti per i giorni in cui bisogna camminare molto, o stare in piedi a lungo, ma anche per occasioni eleganti.

What I’m wearing: Shirt|Chinos|Loafers|Bag|Trench|Sunnies

DSC_9472DSC_9449DSC_9459

DSC_9437DSC_9476

Advertisements

3 thoughts on “SPRING STAPLES

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s